Webshop

Az összes termék


Speciális keresés
Kosár
VirtueMart
A bevásárlókosara jelenleg üres.

Hasznos infók

Óvd a téli időjárásban is kerékpárod

Téli kerékpár karbantartás.

 
 A mostoha időjárás közeledtével időszerű vasparipánkat kellőképpen felkészíteni. Legyen szó téli álomról, vagy a nyirkos, esős és havas időben is tekerésről, legyünk tisztában a szükséges teendőkkel.

Pihenő a tavasz első fuvallatáig
A hideg és a tél beköszöntével vannak, akik külső akadályok miatt - például a munkahelyre kerékpározásnál, mert nincs hol átöltözniük – állnak le a tekeréssel. Aztán vannak, akiknek nincs a hideg, nedvesebb időjáráshoz szükséges ruházatuk. Majd vannak, akik a síkosabbá, csúszósabbá és ezekkel együtt veszélyesebbé vált utakon nem merik bevállalni már a kerékpárral való közlekedést. Végül vannak, akik egyszerűen féltik a hőn szeretett kerékpárjuk a téli körülményektől – mint például a só és víz okozta korrodálások.

Ha úgy döntünk, hogy rügyfakadásig kétkerekű társunk pihenni küldjük, az alábbi 7 pontot érdemes betartani:

1) Takarítsd le alaposan a kerékpárt! Először használj langyos mosószeres vizet, majd tisztát. Végül töröld teljesen szárazra a kerékpárod!
Tipp: a használt fogkeféd ideális tisztítóeszköz tud lenni a keskeny, szűk, hozzáférhetetlennek tűnő helyeken!

2) Zsírozd át a csapágyakat (kormány-, kerék- és középcsapágyak) és a bowdeneket!
Tipp: az egyszerű gépzsír is megteszi, de a jobb hatásfok érdekében érdemes szilikonos, vagy teflonos zsírokat használni! Ha nincs szerszámod a feladathoz, a hozzád legközelebbi szervizben pár ezer forintért megcsinálják.

3) Olajozd be a láncot!
Tipp: a használaton kívüli időszakra nem érdemes a drágább, víztaszító-, vagy száraz-láncolajokat használni, elég ha egyszerű műszerolajjal kenjünk át!

4) Kend be, vagy fújd le, a gumik oldalfalát szilikonnal, hogy ne repedezzenek ki!
Tipp: autós szaküzletekben pár ezer forintért lehet sprayt kapni!

5) A kerekek légnyomását ellenőrizd, ne legyen bennük sem kevés, sem sok!
Tipp: Érdemes a használt nyomásérték alá engedni, de ne engedd le a gumikat teljesen, mert ha a kerékpár súlya teljes egészében a lapos gumira nehezedik hosszútávon, akár a későbbiekre nézve defektérzékenyebbé teheti a belsőd!

6) Ha teleszkóp is van a bringádon, érdemes az éves generált a téli álom megkezdése előtt végrehajtani!
Tipp: ha nem egy egyszerű rugós villáról van szó, érdemes ezt a részét szakemberre bízni!

7) Kerékpárod olyan helyen tárold, ahol 10 °C-nál nincs hidegebb!
Tipp: ha vékony lepedővel letakarod vasparipád, tavasszal nem kell tisztogatással kezdened az elővételét.

Amikor sosincs megállás
Ha nem rémiszt vissza a vizes, havas út, fel tudsz kellően öltözni a téli időjáráshoz, számodra is ajánlott jobban odafigyelned kedvenc kétkerekűdre. Íme a Te 7 pontod:

1) Az esős, havas idő érkeztével ajánlott kiszedni a drágább, professzionálisabb teleszkópokat és merev villát berakni!
Tipp: Lehet, hogy elsőre pénz kidobásnak tűnik egy másik villa vásárlása, de hosszútávon kifizetődik, mert a só, víz, sár ellensége a precíziós alkatrészeknek!

2) Szerelj fel sárvédőket, melyek meggátolják, hogy összesározd magad és a kerékpárod!
Tipp: Ma már számos könnyedén, szerszám nélkül is felpattintható sárvédőket lehet kapni, de figyeljünk arra, hogy ezeket levenni is ilyen könnyű! Így ha lezárjuk valahol kerékpárunk, akkor ezen kiegészítőket szedjük le, ne hagyjuk szem előtt…

3) Ha felniféked van (V-fék), cseréld le a betéteket keményebb összetételű, esőre tervezett fékpofákra, míg tárcsafékek esetében fémes fékbetéteket tegyél be!
Tipp: A speciális betétek összetételüknek köszönhetően nehezebben fogynak el az erősen koptató hatású vizes, sáros, koszos időszakban.

4) A kormánycsapágyad érdemes védőhuzattal védeni a kosztól!
Tipp: Ma már számos ilyen célra gyártott neoprene védőhuzatot kapni, áruk sem vészes, de a házilag gumibelsőből gyártott „huzat” is alkalmas tud lenni.

5) Sűrű zsírral kend át a bowdeneid!
Tipp: Ez megakadályozza, hogy a víz és hólé a bowdenházakba bejutva korrodálja a bowdeneket.

6) A téli városi kerékpározáshoz ildomos a slick, azaz mintázat-mentes külsőket mély mintázatú, szélesebbekre cserélni. A terepen tekeréskor válasszunk nagyobb fogazatú külsőt.
Tipp: Terepen érdemes picit kevesebb légnyomás mellett használni a gumikat, mint nyáron. A szögesgumi használata csak a jégen hatásos!

7) Ha korrodációra hajlamos anyagból készült vázat használunk (acél, cromo), akkor kerüljük a hosszabb ideig sós hólés, vagy sima esővizes állapotot, ha tehetjük, takarítsuk le sűrűn a kerékpárt!
Tipp: De ezt a takarítást az alumínium vázunk is meghálálja!

Gyorssegély
Egy-egy tekerés után, legyen szó a városi munkahelyre ingázásról, vagy egy hétvégi túráról, a tisztogatást ajánlatos elkezdeni rögtön, a hazaérkezést követően, hogy a sós hólének, víznek ne legyen ideje kárt tenni az alkatrészekben.

1) A karbantartást kezd áttörölgetéssel (langyos mosószeres-, majd tiszta vízzel)

2) Tisztítsd meg a láncot, és olajozd be
Tipp: használj kifejezetten nedves időre tervezett sűrűbb láncolajat!

3) Nézd át a fékpofákat, mivel a csapadékosabb idő jobban fogyasztja a betéteket

4) Ha felniféket használsz, vizsgáld meg a felnik kopását

5) Zsírozd át a bowdeneket

Egyes univerzális kenő-tisztító anyagok, hígságuk és univerzalitásuk miatt csak rövid megoldást jelentenek a nedvesebb körülmények alatt. Ezért ajánlott téli kenőszereket, vagy sűrű olajat használni, amik ellenállnak a csapadéknak.

Mindezek mellett ne feledjük, hogy ebben az időszakban fokozottan lecsökken a láthatósági és látási körülmény is! Legyünk mindig jól láthatók! Még akkor is legyen nálunk előre és hátra lámpa, ha rövid tekerést tervezünk. Ajánlott ezen időszakra extra, jól láthatóságot fokozó kiegészítőket felszerelnünk (lábunkra/karunkra csattintható fényvisszaverős szalagot, prizmákat, jól láthatósági mellényt)! A sisak használata pedig életmentő lehet!

(Forrás: www.mozgasvilag.hu)

 

 


Kerékpár mérettáblázat

kerekpar vazmeret tablazat or

Forgalmazott kerékpárjaink

CUBE

Hagyományos kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. Minden kerékpárt a lelkesedés, a sport iránti szenvedély és a két keréken történő helyváltoztatás mozgatórugójával a gondolataikban tervezik. Amit elérni szeretnének, az a technikailag tökéletes kerékpár, aminek a geometriája, alkatrészei és részletei tökéletesen megfelelnek a felhasználási területnek és a felhasználóknak. A modern és egyedülálló design a legjobb minőséggel kombinálva még a legkeményebb teszteknek és a mindennapi használatnak is ellenáll. A Cube kerékpárokat részletesen a határokig elmenve tesztelik az országúton, a singletrail-eken és a saját tesztlaborukban is kemény, kihívásokkal teli környezetben. Csak azután, hogy a manager, a tervező, a tesztrider és a laborvezető is meggyőződött a kerékpár kiemelkedő tulajdonságairól, kerülhet be a Cube család tagjai közé a típus. A Cube már több, mint 15 éve fejleszt és értékesít kerékpárokat, és még most is az egész gyártás ott van, ahol minden elkezdődött: Waldershof-ban, Németországban. (www.velobike.hu; www.cube.eu)

Capriolo

16 évvel ezelőtt a magyar határtól 40 km-re, Topolya városkában három lelkes munkavállaló kéziszerszámokat ragadott és bringákat kezdett építeni. Ám nem kellett hozzá sok időnek eltelnie, hogy a márka meghódítsa Szerbiát minőségi kerékpárjaival és a határokon áthatolva külföldi piacokra is betörjön. A kis műhelyből immáron a városka egyik legnagyobb munkaadójának számító kerékpárkészítő gyár, raktár és irodakomplexum nőtte ki magát 150 alkalmazottal. A Capriolo típusválasztéka lefedi a kerékpározás minden válfaját, munkába járástól szabadidős bringázáson át akár az erdei ösvényeken, vagy sík aszfalton való profi kerékpározásig. (www.velobike.hu; www.capriolo.com)

 

Csepel

 

Az 1928-ban Weiss Manfréd által alapított gyár az államosítást követően a Csepel Művek részeként működött tovább, és gyártotta a sokak által jól ismert Csepel bicikliket. A rendszerváltást követően a gyárat elsőként privatizálták, majd több tulajdonosváltást követően, végül biztos anyagi háttérrel rendelkező szakmai befektetők kezébe, magyar tulajdonba került. Az egykori klasszikus biciklik egy része, mára ugyan némileg átalakultak, természetesen a kor igényeinek megfelelően, ám továbbra is készül néhány, a korabeli formákat felidéző darab is. Emellett számos „modern” bicikli is gyártósorra kerül, például a közkedvelt trekking, mountain bike és országúti versenykerékpár. Jelenleg több mint 50 fajta biciklit gyártanak Csepelen. (www.csepelbike.hu)

 

Kenzel

 

A Kenzel szlovák kerékpárgyártó családi manufaktúra 1991-ben kezdte meg működését. Kerékpárjait Nyugat-Európa szerte Svájcban, Franciaországban, Németországban, Ausztriában és a Skandináv országokban értékesíti. Magyarországon 2014 évtől van jelen. A kerékpárok zömében egyedi gyártásban, kézzel készülnek. A színválasztéknak csak a képzelet szab határt, a matt színektől kezdve a különböző, több rétegű lakkal ellátott egyedi színösszeállításokig. A cég szakemberei több éves tapasztalattal és hozzáértéssel rendelkeznek a kerékpárok gyártása terén, különleges hegesztés technológiákkal és egyedi vázkialakításokkal igyekeznek elkápráztatni vásárlóikat. A Kenzel célkitűzése, hogy Magyarországon is egyre ismertebb és elterjedtebb legyen a márka. (www.kenzel.hu)

 

 

Internetes vásárlásról

 

http://www.magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas.html

 

Módosítás: (2015. június 24. szerda, 06:48)

 

fooldalkerekparsi

Belépés





Hírlevél